Coraz więcej firm decyduje się na podarowanie swoim klientom herbaty z logo swojej marki. To doskonały sposób na zwiększenie rozpoznawalności przedsiębiorstwa i wzbudzenie pozytywnych skojarzeń z nią związanych. Taką herbatę umieścić można w praktycznej puszce, która po opróżnieniu służyć może do przechowywania różnego rodzaju drobiazgów lub w woreczku z etykietą. Doskonałą okazją na podarowanie takiego prezentu jest jubileusz firmy, Walentynki czy Boże Narodzenie. Jak przechowywać tego typu herbatę, by zachowała swój cenny smak i aromat na długi czas? Podpowiadamy!
Herbata reklamowa, a dokładnie stopień zachowania jej właściwości, jest wprost proporcjonalny do sterylności oraz hermetyczności opakowania, w jakim się znajduje. Najlepiej sprawdzają się pojemniki, które można zamknąć w taki sposób, aby do ich wnętrza nie dostawało się powietrze. Oprócz tego, wykonane powinny być one z tworzywa, które nie posiadać będzie swojego własnego zapachu. Nie mogą one także przepuszczać, wchłaniać i przepuszczać wilgoci czy obcych zapachów. Niezwykle ważne jest także to, by taki pojemnik był łatwy w czyszczeniu i nie wchodził w reakcję ze związkami chemicznymi, jakie znajdują się w herbacie. Do tego celu świetnie sprawdzi się szkło oraz porcelana, ewentualnie folia cynowa.
Herbata reklamowa nie powinna być przechowywana w opakowaniach wykonanych z celofanu oraz tworzyw sztucznych. Związane jest to z faktem, iż nie chronią jej one wystarczająco skutecznie przed wilgocią, a co więcej – nadają jej charakterystycznego zapachu. Przez krótki okres czasu herbatę przechować można w folii cynowej lub aluminiowej. Nigdy nie należy sięgać natomiast po papier. Wynika to z tego, że herbata bardzo skutecznie wchłania przez niego wilgoć. Co więcej, chłonie oraz również jego zapach i zawarte nim siarczany oraz siarczyny.
To, w jaki sposób zachowuje się herbata reklamowa uzależnione jest zarówno od naczynia, w jakim się znajduje, jak i od charakteru pomieszczenia, w którym się ono znajduje. Taki napój najlepiej przechowywać w suchym, ciepłym, czystym i często wietrzonym pokoju.